Voorbeeld van een management samenvatting.
Hieronder een aanbeveling van de samenvatting.
Het is van belang dat de samenvatting zo pakkend, bondig en interessant geschreven is dat de lezer (opdrachtgever) ertoe verleid wordt om het gehele plan te gaan lezen. Je moet tenslotte de kans vergroten dat je plan uitgevoerd gaat worden!
<Alinea>
In dit plan is er antwoord gegeven op … (hoofdvraag/onderzoeksvraag) De onderzoeksfase heeft verschillende invalshoeken gehad (de deelvragen). Op micro, macro en meso niveau zijn er een aantal belangrijke kansen, bedreigingen, sterktes en zwaktes naar voren gekomen.
<Alinea>
Maak hier duidelijk waarom het probleem daadwerkelijk een probleem is en waarom het opgelost moet worden.
<Alinea>
Geef hierin de belangrijkste bevindingen van de onderzoeksfase van het rapport weer. Sluit af met de gewenste oplossing.
<Alinea>
Introduceer hier de strategie waarmee het probleem opgelost kan worden.
<Alinea>
Maak duidelijk hoe deze strategie geïmplementeerd kan worden binnen de organisatie.
<Alinea>
De aanbeveling(en).
——————-
In het begin van bovenstaande tekst geef ik al aan dat de Management samenvatting zo bondig mogelijk geschreven moet worden, bondig betekent dat dit op een A4 geschreven is.
Een hele korte reactie, gewoon omdat het opvalt:
“…worden, bondig betekend dat dit op een A4 geschreven is.”
> betekend moet met een T aan het eind.
Met vriendelijke groet,
Marjan