Marketing boeken

Waarom is die ene onderneming beter in staat dan andere om zelfs de meest grillige marktbehoeften bij te houden en daar passende producten en diensten voor op de markt te brengen? En waarom is dat andere bedrijf altijd slagvaardiger en succesvoller dan de rest?
Dit boek maakt korte metten met wolligheid en semiwetenschap. Na het lezen weet u wat u allemaal zelf kunt doen. En dat is meer dan u denkt. U leert voor uzelf te denken dankzij heldere instructies en voorbeelden. Dit boek maakt u duidelijk hoe u zich als bedrijf, merk en dienstverlener kunt onderscheiden van uw concurrenten.
‘Marketing Kernstof’ is het standaardwerk voor de startende marketeer die zich voorbereidt op het NIMA A-examen en voor studenten in het hbo. Voor beide categorieën biedt het boek een introductie in dit interessante vakgebied met de belangrijkste marketingbegrippen, -theorieën en -modellen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Waarom zou u in hemelsnaam een boek over feminine marketing lezen als u:
a) een vent bent en weinig aanleiding ziet om u onder te dompelen in een bad van oestrogenen en vrouwenpraat?
b) een vrouw bent en niemand u meer iets hoeft uit te leggen over deze hoedanigheid?
Het antwoord luidt: vrouwen zijn de nummer 1 business opportunity, want vrouwen zijn, chargerend gezegd, bemoeizuchtige controlfreaks die over bijna alles beslissen in zo ongeveer iedere denkbare sector. Alleen heeft nog steeds niet iedereen dit door.
Het ‘Handboek Online Marketing’ (HOM) is een praktisch management- en studieboek dat bol staat van de cijfers, feiten, do’s en dont’s, praktijkvoorbeelden, interviews, modellen en cases. Het handboek maakt een einde aan het blindelings inzetten van ‘zomaar wat online instrumenten’.
‘Marketing’ is een boek waarmee studenten aan het WO zich snel de basis van het vakgebied eigen kunnen maken. De kernbegrippen waaruit marketing is opgebouwd worden systematisch besproken, aan de hand van acht stappen van het marketingplanningproces. Peter Leeflang schenkt ruime aandacht aan nieuwere onderwerpen als het ‘customer concept’, de waardenstrategieën (‘value disciplines’), customer relationship management (CRM), database-marketingsystemen, relatiemarketing, nieuwe segmentatie- en marktonderzoeksmethoden, distributiekanalen en communicatiemogelijkheden.

 

Op deze website zijn nog vele andere marketing boeken te vinden.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.