Een verkoopgesprek is een belangrijk gesprek, een goede voorbereiding neemt veel onzekerheden weg. Deze voorbereiding begint met de klant analyse maar natuurlijk ook kennis van het verkoop proces. Bovenal geen goed gesprek zonder goede communicatie.
De commerciële medewerker is de spil van het bedrijf. Alles draait om zijn perfecte omgang met klanten, orders, opdrachten, verzoeken van buitendienstmedewerkers, zakelijke correspondentie, telefoongesprekken met klanten en leveranciers en effectieve behandeling van klachten. En van de interne samenwerking binnen het eigen bedrijf. Kortom, een goede commerciële binnendienstmedewerker is een duizendpoot.
Dit vak vraagt van u dat u:
- proactief, zelfstandig en initiatiefrijk uw verantwoordelijke taak vervult;
- alert bent op commerciële kansen;
- open, communicatief en doortastend te werk gaat;
- zich voortdurend bewust bent van uw centrale rol in het zakelijk hart van het bedrijf.
U bent immers het ideale aanspreekpunt voor de klant.
Als verkoper staat u voor de opgave om goed te blijven werken bij die grote hoeveelheid gevarieerde taken in een vaak hectische werkomgeving. We beginnen deze website met het behandelen van de organisatie als geheel, de plaats en rol van de verkoperen de manier waarop het verkoop proces is geregeld.
Commerciële slagkracht ontwikkelen lukt immers alleen als ook de verkoopprocessen,
werkafspraken en doelen helder voor u zijn.
Als u dit helder heeft, biedt dit u ondersteuning en houvast. Ook geven we praktische tips voor efficiënt tijdbeheer en klantgerichte communicatie en voor hoe u commerciëler kunt denken en handelen.